Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 18 januari 2012

Yoga

Igår var jag på mitt första pass med Medicinsk yoga. Här handlar det mycket om att andas rätt, samtidigt som man gör en del övningar. Det blev lite träningsvärk, men jag fortsätter att träna här hemma för att sen få nya instruktioner nästa tisdag. Något jag reagerade på att jag blev så törstig, både under övningarna och efteråt, fast att jag inte ansträngde mig så att jag blev svettig. Det kanske ligger något i att de inre organen får träning och kroppen därför behöver mer vätska.

Jag hann läsa ut boken "Skugga" av Karin Alvtegen. Den här boken kom ut 2007, men hamnade oläst i min bokhylla. Förstår inte varför, för jag gillar verkligen hennes sätt att skriva. Tidigare har hon utgivit "Skuld", "Saknad", "Svek" och "Skam".


I den här boken berättar Karin Alvtegen om Nobelpristagaren Axel Ragnerfeldt, som har allt han drömt om, men som dör ensam på en vårdavdelning. I boken får vi följa en grym historia om medaljens baksida och det pris som vi människor är beredda att betala för att uppnå odödlighet.

Hennes böcker är väl värda att läsa. Det finns mycket att begrunda i dem.

Sen boken var instoppad i bokhyllan igen, kom mamma Asta. Hon hade varit inne till lasarettet på röntgen. Jag blev ett lyssnande öra medan vi drack te. Pratandet fortsatte och vi hann även med kvällsmat innan färdtjänstbilen kom och hämtade henne.

Idag ska det bli en lugn dag med att måla om ljuset tillåter. Nu är det väldigt grått ute, men jag hoppas på en ljusning.

Vi har fått en Award till. Nu av Inger och Ingemar. Det tackar vi för.



Till awarden hör två uppgifter:  
- Man ska tacka den personen man fått den av, samt länka till den personen
- Man ska skicka den vidare till fem bloggar som har färre än 200 följare och låta dem veta detta, genom att lämna en kommentar hos dem. 
Vi ger awarden till er alla. Den som vill får kopiera och föra den vidare.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja lära mig Yoga, jag gick ett pass genom mitt jobb men jag blev så yr i huvudet så jag fick avbryta. Jag gjorde väl inte rätt kanske. Lycka till med Yogan!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig testat yoga. Borde kanske göra det?

    Jag gillar också hennes böcker, men har inte läst alla.
    :-)

    SvaraRadera