Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 15 december 2011

Kalkonen är levererad

Idag har varit en lugn dag. Jag jobbade vid stafflie,t när det var som ljusast. Håller på att jobba med sju olika tavlor.
Lennart och jag såg sen ett avsnitt av "Hedebyborna", innan han gav sig iväg på jobb. Jag tror serien gick någon gång på 80-talet. Då var jag som mest upptagen med barn och arbete, liksom politiskt engagemang, så jag hann aldrig att följa serier. Nu tycker jag det är trevligt att följa avsnitten och se många skådespelare som inte finns i livet längre.
Sen Lennart for till jobbet, har jag läst en del, samt grejat med en del foton. La in kort på några fotoutmaningar.

Så i kväll fick jag hem en halv nyrökt kalkon från Visätters gård, Vikbolandet. Praktiskt med hemleverans. Kalkon tycker jag hör till julen. Det bryter av från det feta smörgåsbordet. Dessutom ger det mycket mat till lite jobb. Ja, Lennart får förstås tranchera den så småningom.



5 kommentarer:

  1. Låter väldigt gott! Även om det inte är något som jag direkt associerar till julen... men alla har ju sina traditioner, och det är lite kul!

    SvaraRadera
  2. Hedebyborna var en bra serie och en del är inspelat i Linghem och gav namn åt ett café som fick heta Hedeby.Kalkonen ser härligt god ut.
    Jag hoppas Din hosta har lugnat ner sig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så fina bilder på Boungainvillea.
    Dom är så fantastiskt fina:-)

    SvaraRadera
  4. Kalkon åt vi ofta Annandag Jul. Både gott och nyttigt! Smaklig måltid!

    SvaraRadera