Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 7 oktober 2011

Avbrott

Idag blev det avbrott på de senaste dagarnas gråhet. Stämmer inte, men det har känts så, när kroppen värker mer än vanligt. I går var jag och målade och det var som vanligt kul. Både att inspireras av Jacgueline, men också att möta de andra i gruppen.

När jag  målade for Lennart med husbilen till Linköping för service. Han hämtade hem bilen idag och under tiden hade jag några grytor på gång. Jag kokade soppa och gjorde kalops. Barbro kommer över och vi åt tillsammans. Det var kul att träffas och pratas vid. Det är inte det samma att ha telefonkontakt, som att mötas. Som tur är är förkylning och hosta borta, så vi kan umgås igen.

Visade också mina senaste alster, Ior som är rätt lik originalet och under en tavla, som är mer diffus och vuxit fram varefter. Den är i det närmaste färdig


1 kommentar:

  1. Det var fina tavlor!

    Tänk om man ändå hade någon konstnärlig ådra att odla, men jag är totalt renons på allt av de sorten.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera