Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 19 maj 2011

Fåfängan i Stockholm

I  morse tog jag tåget till Stockholm. Vi hade ett avslutande teammöte, som också blev en pensionsavtackning för mig och två av mina kollegor. Inger valde Fåfängan, ett perfekt ställe att vara på.
I Norrköping var det regndugg på morgonen och det var grått när vi kom till Stockholm, men sen sprack molnen upp och solen kom fram. Då fick vi en vidunderlig utsikt över Stockholm.


Vi började med teammöte. Gick igenom nya profileringen och vad det stod för. För mig, som varit med i företaget underdryga 32 år, har jag sett olika loggor från 70-talets statliga  krabba till den nya gemensamma för hela koncernen. För mig är det den 5:e omprofileringen.

Det var också en del praktiska saker inför sommaren. Så blev det en god lunch. Jag ska göra er riktigt sugna på att besöka Fåfängan, genom att visa bilder på vår måltid.


Vi började med en toast Skagen. Riktigt läcker! Sen fortsatte vi med fetaostfylld kyckling med pastatimbal och grönsaker.


Så avslutade vi med en chokladmousse med hallonsås. Behöver jag säga att vi verkligen njöt och blev rejält mätta.


Efter maten blev det så dags för avtackning. Vi var tre stycken trotjänare/seniorkonsulter inom HR, som varit med i många år. Vi fick fina blommor och var sitt presentkort.


Vi har varit med om många omställningar, både egna men också coachat många andra till nya jobb. Vi har haft en mycket bra arbetsgivare, som gett oss många möjligheter till utveckling och nu också ger oss en avgångspension.

Senaste tiden har vi haft Inger som vår närmaste ledare. Hon är en mycket varm och omtänksam person. Jag har haft förmånen att arbeta tillsammans med henne sedan 1996. Lärt känna henne som kollega, vän och ledare.  Jag gav henne ett minne av mig i form av en tavla, som jag kallat "Omtag". Vi har tillsammans gjort många omtag genom åren.


Vi tre, kommer nu att ha en egen omställningsperiod med semester och annat innan vi blir riktiga pensionärer 2011-08-01. Tack Telia och alla underbara kollegor och vänner!

1 kommentar:

  1. Fina bilder på härlig utsikt, god mat och två fina tjejer! Nu Elisabeth är Du ett steg närmre första dagen på resten av Ditt liv, jag önskar Dig stort lycka till!
    Lyckatillkram från mig till Dig!

    SvaraRadera