Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 15 mars 2011

Solig, men lite kylig tisdag

Jag hade tänkt tvätta i tvättstugan idag, men något hände med elen, så det blev för låg spänning för att maskinerna skulle fungera. Det blev att få tag i någon på Elbyrån, så de på sikt kunde komma och avhjälpa felet och sen fick jag tvätta uppe i lägenheten i stället.

Tanja ringde på em och så bestämde vi ta en promenad i solen. Jag tog med kameran. Vid Saltängsgatan har det gått framåt med den nya byggnationen.


Det dröjer nog inte allt för länge innan det är dags för inflyttning. Utefter kajkanten håller man också på att göra i ordning gångvägen, men det blir också ändrad plantering.


De får snabba på med jobbet, så vi får fina perenner här tills i sommar.

Vi fortsatte runt Revens grund och gick genom Strömsparken. Här kunde jag inte låta bli än ta några kort på änderna.


En and sprang runt i en vattenpuss och gjorde vågskvalp. Andra hade full rulle emot oss.




Den mesta av snö och is har försvunnit, men än har det inte kommit någon grönska.



Bara anddrakens huvud är grönt och vackert.


1 kommentar:

  1. Vilka jättefina andliga bilder :-)

    Jag älskar att mata fåglar, så där skulle jag trivas!

    SvaraRadera