Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 7 mars 2011

Måndagsbestyr

På fm åkte vi till husbilen och provade de tillklippta isoleringsskydden till fönstren. Det blev några finjusteringar. När vi ändå var ute, åkte vi till City Gross och handladebasvaror, kött och en massa grönsaker.

Vi kom lagom hem för att börja med lunchen. Idag blev det stöpta korngryn med stekt rimmat fläsk. Det serverades med lingon. Det är en gammal maträtt. Mamma håller traditionen i liv med att koka korngryn och vi tycker det är gott.

På em har jag haft tvättstuga och så har jag lagat köttsoppa tills i morgon. I kväll satt jag och flipprade framför  tv och samtidigt bläddrade jag i några tidningar.

Igår tog jag några kort på dvärgkaninen Lukas. Han är en ålderstigen herre, men skuttar runt med en väldans fart.



Efter några varv, lägger han sig ner som en mycket utslagen kanin, och så blir det nya tag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar