Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

söndag 21 november 2010

Harry Potter och dödsrelikerna

Vi är nyss hemkomna efter att ha varit och sett senaste Harry Potter filmen. Vi var nog de äldsta i lokalen, men det var inte någon matinékänsla, med små barn som kommenterar. Filmen är tillåten från 11 år. Jag kan förstå att det är en begränsning, för det är en del häftiga effekter. Flicka som satt bredvid mig, gömde sig ibland under sin täckjacka och som hon sa till sin kompis: "Jag gillar inte ormar och den här var stor!"

SF's affischbild i litet format

Vi tyckte definitivt att filmen är värd att se och förstås att läsa böckerna. Helst ska du läsa först, för då får din egen fantasi göra sitt.

På vägen hem stannade vi till vid Pizzeria Viktoria och köpte två kebabrullar, som vi tog hem och festade på. Ibland är det skönt att ha en lat söndag.

1 kommentar:

  1. Dotterns såg allra första visningen av filmen, kl 11.40 på premiärdagen - oj vilket skubb det var innan jag lyckades få biljetterna!

    Och nu först börjar jag ana att det är du som är Elisabeth som inte går att klicka vidare på i kommentarer hos mig. När jag klickar på andra personer kommer jag till deras sida, men inte när jag klickar på dig. Du verkar inte ha länkat?

    Så har jag i mitt silhuettinlägg två kommentarer från oklickbara Elisabeth, men inte är väl båda från dig - eller?

    SvaraRadera