Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 30 augusti 2010

Händelserik måndag

Kändes som höst när jag gick till jobbet i morse. På förmiddagen tömde jag det sista mitt arbetsrum på bottenplanet i Holmenhuset. Det blev ytterligare en pärm och lite anda saker hem. Radion/cd-spelaren och cd-skivorna med mental träning ska upp till Farsta.

Så hem och åt en god fisksoppa tillsammans med Lennart. Passade bra för att få upp värmen. Gjorde en del jobb och så iväg till min sjukgymnast, för att få hjälp mot smärtan. Hon tänjde och gjorde olika rörelser med mig och konstaterade att det fortfarande är bäckenet som spökar. Jag fick akupunktur och några övningar ytterligare, som jag ska göra.

På vägen hem träffade jag min kusin Pia och hennes man Bengt-Olov. Det var länge sen jag pratade med dem. Vi kom att prata om släktforskning och vi bestämde att hålla kontakten för att bygga vårt släktträd. Bengt-Olov gör sin sista arbetsdag i morgon och sen blir han friherre! Han konstaterade att han arbetat i 50 år och då kan han verkligen vara värd sin pension. Grattis!

Väl hemma blev det att sätta sig vid datorn och ta tag i arbetet igen.

Om det var en höstlunch med fisksoppa, så blev det somrig rabarberskräm till kvällen. Ett tysk surdegsbröd med humus och rökt älgkorv med tomatskivor till smakade bra.

Pratade med mamma och så fastnade jag vid tv´n. Zappade runt bland kanalerna en stund utan att hitta något speciellt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar