Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 12 juli 2010

Utflykt till Söderköping

Strax före kl. 17 åkte Tanja och jag till Söderköping. Vi tittade på konstutställningar och tyger, köpte tygkassar och strosade runt i Söderköping. Mycket rörelse i stan med många turister, både båt och andra.





Blommorna är fortfarande ganska fina i värmen.
En härlig men lite såsig stämning i värmen.









Vi vilade benen under ett parasoll vid Lilla Magasin Caféet. Var skönt, för utefter kanalen fläktade det.

Åter i Norrköping skulle Tanja handla och jag for vidare till Susanne. Vi satt och pratade på hennes balkong i skuggan av vackra oxelträd. När så svalkan kom vågade jag mig hem. Jag möttes av att alla fönster var vidöppna och att Lennart sov.

Pratade en stund med dottern innan det var dags för bloggen och ett avslutande stretchingprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar