Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 9 juli 2010

Lunch med sonen


Lunchade på kinarestaurang med Per idag. Han kom med mammas "pensionärsväska" på hjul till mig. Det var gulligt, för jag har svårt bära pga höft/bäckenvärk.




Efter det gick jag till bankfacket och la in våra värdefulla smycken. En förberedelse inför semestern.

På em började jag måla olja. Hade börjat med en tavla vid jultid, men glömt bort vad jag hade för idé då vattenläcka och badrumsrenovering satte stopp för oljemålande. Lyssnade tidigare på P1 och sommarprogrammet med Bindefeld. Han pratade om sin pappa som bor i Israel. Mina tankar gick till palestinierna och israelerna, som bygger mur och ockuperar deras mark.
I kväll när Lennart kom hem lagade jag lite god mat, som jag serverade med ett gott rött vin, som vi fick av Gudrun förra helgen. Det smakade ypperligt i den sköna medelhavsvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar